Copywriting, alebo návod ako pritiahnuť cieľovku na web

copywriting text

Copywriting je nástroj digitálneho marketingu. Jeho primárnou úlohou je zaujať potencionálneho zákazníka originálnym textom. Je súčasťou marketingovej stratégie a prostredníctvom obsahu – contentu propaguje produkt alebo službu. Jeho úlohou je aktivovať cieľové publikum k želanej akcii. Ďalším očakávanim copywritingu je kvalitným obsahom zvyšovať autoritu webu a posúvať vás  vo vyhľadávaní na Google. Google podporuje kvalitný content a nemá rád kopírovanie. Text musí však byť správne optimalizovaný.

 

Miš maš v pojmoch

Aj vy v tom máte občas hokej? Poďme sa spolu pozrieť na pár základných copywriterských výrazov.

1. Copywriting

Copywriting je akt samotného písania textov. Zahŕňa viacero činností počnúc pochopením cieľovky, zhromažďovania zdrojov k danej problematike, tvorby textu a končiac SEO optimalizáciou a zapracovaním kľúčových slov.

2. Copywriter

Copywriter je odborník píšuci reklamné texty. Je to osoba disponujúca informáciami z digitálneho marketingu a schopná analýzy daného produktu či služby. Kvalitnému copywriterovi nerobí problém pracovať s textami s rôzneho zamerania a nastaviť komunikáciu pre odlišné cieľové skupiny. Mal by byť dobrý textár, marketér a tak troch aj psychológ. Očakáva sa vysoká dávka kreativity a predstavivosti.

3. SEO článok, SEO copywriting

SEO článok je text na webe zohľadňujúci SEO optimalizáciu pre fulltextové vyhľadávače. SEO copywriting je tvorba textov SEO článkov. Môžu nimi byť napríklad produktové texty alebo blogové články.

4. Content

Content vo voľnom preklade znamená obsah. Content nie je len holý text, je to písaný v súlade so SEO optimalizáciou.

5. Produktový text

Produktový text je veľmi dôležitou súčasťou každého webu. Je v podstate popisom produktu alebo služby. Jeho základnou funkciou je zaujať a predať.

6. Blogový text

Blogový text je článok uverejnený na webe v sekcii blogov. V súčasnosti je písanie blogov veľmi obľúbený spôsob propagácie. Prostredníctvom textov sa môžete odlíšiť od konkurencie a naviac v očiach potencionálneho zákazníka sa javíte ako odborník v danej oblasti. Unikátne texty pomáhajú budovať brand a zvyšujú ranking webu.

 

Copywriting v bežnej praxi

Kde všade sa s copywritingom stretnete? Copywriting sa využíva hlavne pri tvorbe produktových a blogových textov na firemných weboch. Svoje využite však nájde aj pri tvorbe newsletterov a rôznych firemných propagačných materiáloch.  Kvalitný copywriting má tendenciu presvedčiť potencionálneho zákazníka k nákupu tovaru alebo služby. Nezamieňajte si však copywritera so spisovateľom. Jediné, čo majú spoločné je totiž talent na písanie textov.
Dobrý blogový článok, či akýkoľvek text na váš web musí totiž spĺňať viaceré kritériá.

  • musí byť písaný v jazyku blízkom vašej cieľovej skupine
  • mal byť kreatívny a odlišný od contentu vašej konkurencie
  • mal by mať schopnosť odhanúť správanie potencionálneho zákazníka
  • kvalitný blogový či produktový článok predáva
  • je písaný s ohľadom na SEO a analýzu kľúčových slov

 

copywriter

 

A čo na to veda?

  • 8 z 10 ľudí číta výhradne nadpisy
  • 74% návštevníkov webu venuje pozornosť kvalite gramatiky a pravopisu
  • čitatelia vstrebávajú iba okolo 20% obsahu webu
  • 59% ľudí by sa vyhlo obchodovaniu so spoločnosťou ktorá má zjavné gramatické nedostatky na svojom webe

Investovať do copywritingu sa oplatí

Pri plánovaní cashflow pre marketing vašej firmy určite nevynechajte budget pre copywriting. Copywriting totiž predáva a ako sa vraví v marketingovej komunite obsah je kráľ. Kvalitnou textáciou webu máte príležitosť odlíšiť sa od konkurencie. Kvalitný content pomáha budovať vašu značku, jednoznačne odhadne a definuje publikum, nastaví predajnú stratégiu. V  konečnom dôsledku správne optimalizovaný text vás posunie v organike.

Správny copík, polovica úspechu

Na webe nájdete niekoľko platforiem združujúcich freelencerov a copywriterov. Ďalšou možnosťou ako nájsť copíka je profesionálna marketingová agentúra. Kvalita práce copywriterov sa však často líši. Preto vám odporúčam, nešetrite a dopredu si preverte referencie. Pred zahájením spolupráce si prezrite predchádzajúce práce copywritera. Správny copywriter by okrem talentu na písanie textov mal disponovať aj základnými znalosťami SEA a oblasti online marketingu. Tiež by mal mať prehľad z rôznych odvetví a vedieť inštinktívne odhadnúť správanie cieľovej skupiny. Pri písaní kvalitného SEO textu je dôležité zapracovať kľúčové slová prirodzeným spôsobom tak, aby boli čitateľné aj pre ľudi, nielen pre Google. Určite odporúčam dlhodobú spoluprácu jedného copywritera. V ideálnom prípade si prehĺbi informácie o vašej spoločnosti, nastaví správnu stratégiu a jazyk, ktorým sa bude podieľať na komunikácii prostredníctvom obsahu.

Na záver

Na záver dávam do pozornosti zaujímavé video vysvetlujúce pojem copywritingu:

 

Zaujal váš môj článok a chceli by ste sa dozvedieť viac? Alebo ste ešte nenašli svojho copíka? V tom prípade ma neváhajte kontaktovať a môžeme si napríklad dohodnúť bezplatnú konzultáciu na ktorej preberieme všetky možnosti prípadnej spolupráce.

27 názorov k “Copywriting, alebo návod ako pritiahnuť cieľovku na web

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *